Audi R8 V8 GTR

Przedstawiamy wam najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. Pierwszy egzemplarz Audi R8 V8 GTR wyjechał z naszego serwisu...

Przedstawiamy wam najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. Jest to pierwszy egzemplarz Audi R8 V8 GTR który wyjechał z naszego serwisu. Jako baza do modyfikacji posłużyło Audi R8 coupe z silnikiem 4.2 V8 FSI. Założenia tego projektu były od początku szalone: samochód ma rozwijać moc ponad 700 KM, a jego wygląd zewnętrzny ma w pełni zdradzać jego niesamowite możliwości. Modyfikacja silnika była trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Pod maską zainstalowano dwa kompresory ROTREX-a C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i nowy system smarowania opracowano specjalnie dla tego samochodu przez firmę TTS Performance. W układzie wydechowym zastosowaliśmy sportowy tłumik Abt uwalniający z tego potężnego silnika równie potężny dźwięk. Po wielu godzinach strojenia silnika na hamowni ostatecznie udało się uzyskać imponujące osiągi jednostki napędowej: moc maksymalna to ponad 710 KM a moment obrotowy sięga daleko ponad 600 Nm. To wyjątkowe R8 katapultuje się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, sprint od 0 do 200 km/h zajmuje imponujące 9,2 s. Przyspieszanie kończy się dopiero przy prędkości 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów. W przyszłości skrzynia biegów zostanie jeszcze wydłużona. W przeniesieniu tak potężnej mocy na skrzynię biegów pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, wyprodukowane specjalnie dla tego samochodu. Dla opanowania tego potwora na drodze niezbędne były modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. R8 V8 GTR otrzymało sportowe gwintowane zawieszenie. Ze względu na jego uniwersalność i zaawansowaną technologię, zdecydowaliśmy się zastosować KW Variant 3 HLS 4 z regulacją wysokości, twardości i siły odbicia. To zawieszenie ma także inną, bardzo przydatną w aucie sportowym funkcję: system hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, który pozwala na uniesienie samochodu o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód. Audi fabrycznie było wyposażone w konwencjonalne hamulce ze stalowymi tarczami. Ten system zastąpiliśmy najbardziej wydajnymi hamulcami ceramicznymi, na przedniej i tylnej osi. To wyjątkowe R8 natychmiast hamuje nawet z najwyższych prędkości, a siła hamowania nie słabnie nawet po rozgrzaniu tarcz hamulcowych.

Audi R8 V8 GTR otrzymało całkowicie nowy wygląd,  a wszystkie elementy nadwozia które zastosowaliśmy są lżejsze od fabrycznych. Pakiet aerodynamiczny Abt Sportsline dla modelu R8 GTR obejmuje elementy wykonane z karbonu:

  • Przedni zderzak
  • Tylny zderzak
  • Progi boczne
  • Powiększone boczne wloty powietrza
  • Imponujące tylne skrzydło
  • Boczne lusterka (z wyścigowego Audi R8 LMS)
  • Pokrywa silnika wykonana z karbonu, i szyba z poliwęglanu z otworami poprawiającymi chłodzenie komory silnika (także z wyścigowego Audi R8 LMS)

Dodatkowo dla zmniejszenia masy samochodu zamontowaliśmy przednią maskę także wykonaną z karbonu. Lżejsze od seryjnych są także felgi Abt CR Superlight. Na przedniej osi koła mają rozmiar 9 x 19” ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport CUP 235/35 R19, tylną oś wyposażono w felgi 11 x19” z oponami 305/30 R19. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się zmniejszyć masę samochodu o 60 kg co znacząco wpłynęło na jego właściwości jezdne.

Dla pełni kontroli nad samochodem w kabinie znalazł się zestaw trzech zegarów DEFI Advance BF, które wskazują wartości: ciśnienia doładowania, ciśnienia oleju, temperatury gazów wylotowych. Dopieszczając wnętrze auta zastosowaliśmy miłe dla oka detale takie jak welurowe dywaniki z grafiką Abt Sportsline. Poprawiliśmy także system car audio dzięki stacji multimedialnej Alpine IVA D800R. 

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2011 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.