Audi R8 V8 GTR

Przedstawiamy wam najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. Pierwszy egzemplarz Audi R8 V8 GTR wyjechał z naszego serwisu...

Przedstawiamy wam najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce. Jest to pierwszy egzemplarz Audi R8 V8 GTR który wyjechał z naszego serwisu. Jako baza do modyfikacji posłużyło Audi R8 coupe z silnikiem 4.2 V8 FSI. Założenia tego projektu były od początku szalone: samochód ma rozwijać moc ponad 700 KM, a jego wygląd zewnętrzny ma w pełni zdradzać jego niesamowite możliwości. Modyfikacja silnika była trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Pod maską zainstalowano dwa kompresory ROTREX-a C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i nowy system smarowania opracowano specjalnie dla tego samochodu przez firmę TTS Performance. W układzie wydechowym zastosowaliśmy sportowy tłumik Abt uwalniający z tego potężnego silnika równie potężny dźwięk. Po wielu godzinach strojenia silnika na hamowni ostatecznie udało się uzyskać imponujące osiągi jednostki napędowej: moc maksymalna to ponad 710 KM a moment obrotowy sięga daleko ponad 600 Nm. To wyjątkowe R8 katapultuje się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, sprint od 0 do 200 km/h zajmuje imponujące 9,2 s. Przyspieszanie kończy się dopiero przy prędkości 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów. W przyszłości skrzynia biegów zostanie jeszcze wydłużona. W przeniesieniu tak potężnej mocy na skrzynię biegów pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, wyprodukowane specjalnie dla tego samochodu. Dla opanowania tego potwora na drodze niezbędne były modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. R8 V8 GTR otrzymało sportowe gwintowane zawieszenie. Ze względu na jego uniwersalność i zaawansowaną technologię, zdecydowaliśmy się zastosować KW Variant 3 HLS 4 z regulacją wysokości, twardości i siły odbicia. To zawieszenie ma także inną, bardzo przydatną w aucie sportowym funkcję: system hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, który pozwala na uniesienie samochodu o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód. Audi fabrycznie było wyposażone w konwencjonalne hamulce ze stalowymi tarczami. Ten system zastąpiliśmy najbardziej wydajnymi hamulcami ceramicznymi, na przedniej i tylnej osi. To wyjątkowe R8 natychmiast hamuje nawet z najwyższych prędkości, a siła hamowania nie słabnie nawet po rozgrzaniu tarcz hamulcowych.

Audi R8 V8 GTR otrzymało całkowicie nowy wygląd,  a wszystkie elementy nadwozia które zastosowaliśmy są lżejsze od fabrycznych. Pakiet aerodynamiczny Abt Sportsline dla modelu R8 GTR obejmuje elementy wykonane z karbonu:

  • Przedni zderzak
  • Tylny zderzak
  • Progi boczne
  • Powiększone boczne wloty powietrza
  • Imponujące tylne skrzydło
  • Boczne lusterka (z wyścigowego Audi R8 LMS)
  • Pokrywa silnika wykonana z karbonu, i szyba z poliwęglanu z otworami poprawiającymi chłodzenie komory silnika (także z wyścigowego Audi R8 LMS)

Dodatkowo dla zmniejszenia masy samochodu zamontowaliśmy przednią maskę także wykonaną z karbonu. Lżejsze od seryjnych są także felgi Abt CR Superlight. Na przedniej osi koła mają rozmiar 9 x 19” ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport CUP 235/35 R19, tylną oś wyposażono w felgi 11 x19” z oponami 305/30 R19. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się zmniejszyć masę samochodu o 60 kg co znacząco wpłynęło na jego właściwości jezdne.

Dla pełni kontroli nad samochodem w kabinie znalazł się zestaw trzech zegarów DEFI Advance BF, które wskazują wartości: ciśnienia doładowania, ciśnienia oleju, temperatury gazów wylotowych. Dopieszczając wnętrze auta zastosowaliśmy miłe dla oka detale takie jak welurowe dywaniki z grafiką Abt Sportsline. Poprawiliśmy także system car audio dzięki stacji multimedialnej Alpine IVA D800R. 

Youtube 
Po raz pierwszy na poznańskich targach motoryzacyjnych Motor Show pojawiła się firma Pachura Moto Center ze Środy Wielkopolskiej

WIĘCEJ VIDEO

Facebook 

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.